infoonas.pl

poral dla kupujących i sprzedających nieruchomości

Inne

W jaki sposób rozliczyć się za SEO?

Usługa polegająca na pozycjonowaniu strony, jest działaniem w którym, żeby osiągnąć odpowiednie efekty, najpierw trzeba ponieść koszty (w tym czas). Dlatego trzeba się zastanowić jaki sposób rozliczenia będzie odpowiedni zarówno dla pozycjonera jak i klienta. Żeby to ustalić potrzebne jest wzajemne zaufanie. Jest wiele metod rozliczania się z pozycjonerami. Możemy zapłacić tylko za osiągnięte pozycje, zdecydować się na stały miesięczny lub dwumiesięczny abonament, a także rozliczyć tylko ruch na stronie. Możemy także płacić stały abonament oraz dodatkowo przyznawać premie za osiągnięty efekt, a także rozliczyć się w postaci % od sprzedaży. Omówimy dwie formy: zapłata za pozycję oraz stały abonament plus premia za efekt.

Zapłata za pozycje

Jeśli zdecydujemy się na model rozliczenia za osiągnięte pozycję, najpierw będziemy musieli ustalić z klientem listę słów kluczowych za które potem będziemy rozliczani. Wówczas przygotowuje się zestawienie, które określa ile dokładnie klient zapłaci za konkretne rezultaty. Np. jeśli strona www klienta wyświetli się na frazę „Dobry fryzjer, Stargard” w TOP3 , nasze wynagrodzenie będzie wynosić 100 zł. Za miejsce od 4 do 6, dostaniemy tylko połowę, czyli 50 zł, natomiast miejsca od 7 do 10, będą wycenione na 25zł. Mimo, że na pierwszy rzut oka model jest prosty, nieskomplikowany, no klient płaci tylko za efekty, to jednak zawiera sporo minusów. Np. takie, że ta sama strona może zajmować różne pozycje w zależności od tego w jakiej lokalizacji użytkownik wpisuje daną frazę. Motywuje do osiągnięcia szybkich korzyści co wiąże się z niskim nakładem kosztów, a to oznacza, że strona może zostać ukarana.

Opłacamy stały abonament oraz premie za efekt

Ta opcja jest o wiele korzystniejsza niż zapłata za konkretną pozycję. Niestety wielu klientów nie rozumie, że pozycjonowanie to działanie długotrwałe i oczekuje szybkich efektów zgodnie z zasadą: płacę to wymagam. Jednak jeśli wyczujemy, że klient jest otwarty na nowe propozycje warto zachęcić go do tej właśnie formy rozliczenia. Jeśli specjalista SEO ma określony budżet na wykonanie zadania, nie jest zmuszony działać na kredyt, premie dodatkowo go motywują.

Udostępnij

O autorze

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany.